س.م.ا.مدرسي

یزدفردا :در پی انتشار مطلب : «« نگاهی به فرهنگ و اقتصاد »» شماره: 7" نوسته  آقای علی اصغر باقری  در یزدفردا ، آقای"س.م.ا.مدرسی" یکی از همراهان فردایی  نقدی بر  مطلب منتشره  نوشته اند که  که در ادامه عینا منتشر می گردد "

وارده به یزدفردا "س.م.ا.مدرسی :به نام خدا. رئیس جمهور تعامل وباب صرف آنرا خوب میداند. واینگونه تذکر دادن وآغاز سخن، میرساند که قرار بر نقد علمی واز روی دلسوزی نیست.

چه مشکلی وجود دارد که ایشان اعلام کرده اند که سیاست دولت تعامل است  ومردم شنیده اند واز آن بدون صغری وکبری وتحلیل جناب اقای سید حمید, بدون صرف ونحو ایشان دریافتی داشته اند.

اینک طبق قواعد در نظام اسلامی رییس جمهور کشورند وهنوز از هنگامیکه سوار کار شده اند حدود نیمسالی گذشته تاملی بفرمایید وبگذارید در نوع و روش تعامل با دنیا, مردم ودولتها, با رعایت ادبیات  دیپلماسی بین المللی که شاید شما ندانید یا جور دیگری یاد گرفته باشید, تحت نظارت و رهبری داهیانه ومسؤولیت مقام عظمای ولایت  کار  را پیش ببرند.

  ازاین جهت نگرانی نداشته باشید ،چون طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری دو نماینده در شورای عالی امنیت ملی دارند وتعیین سیاستهای دفاعی و امنیتی کشور در این شورا بایستی در محدوده سیاستهای کلی تعیین شده از طرف ایشان باشد و معظم له بیقین بنا به مسؤولیت شرعی وقانونی خود بر این امور مهم نظارت دارند.

اگر قرار باشد این اشتباه های به این بزرگی  و واضحی که شما برمی شمارید یا ذهنیت افرینی می شود در کار باشد, بحتم ایشان جلو آن را گرفته بودند.

ولازم نیست   زاهق ومارق شد. وانگهی بیائید رو راست باشیم واینهمه از جانب مردم صحبت نکنیم ،جرا که هیچ نمایندگی نداریم.

مگر اینک طبق یک راهکار سنجیده این نظریه ها و یا پیشنهاد ها روشن به رای مردم گذاشته شود و مردم آن را بپذیرند،آنگاه مردم مردم کنید. خیر! شما در چهار  سال آینده کاندید ا شوید و اعلام سیاست تقابل بفرمائید و اگر طبق قواعد رای آوردید, وقت و زندگی مردم را بر این راه صرف نمائید.

وگرنه بر روند چند سال اخیر روشن است و شاخصها با همه پنهانکاری وناراستگویی پیوسته بویژه در بخش اقتصادی, وضعیت مناسبی را نشان نمی دهد.

ولی آن که در شاخص رشد اقتصادی  ومیزان بیکاری و تورم  وسن ازدواج و میزان استواری خانواده وتعداد پرونده های دادگستری وشاخص فساد بروز مییابد.همه حاکیست که از برنامه چشم انداز بسیار عقب افتاده ایم.

در معنویات واخلاق که خبر نداریم. تنها فساد سه هزار میلیاردی بانکی یکی از مواردی بود که تا سالها اثر نا مناسب آن درک نخواهد شد.

راه حل چیست؟ بگذارید یک چندی فضای تدبیر وتامل و خردورزی بر زندگی مردم حاکم شود. و حسنه دنیا و آخرت نصیب مردم گردد.

اگر هم پشت پرده خبری هست  وبرای فضا سازی بایستی تحلیلگری کرد و آمادگی ایجاد نمود ما که سر در نمی آوریم.

مگر اینکه به دعای رجب خود بپردازیم که واصرف عنی بمسالتی ایاک جمیع شر الدنیا وشر الاخره.
واما در مورد روسها در تاریخ دویست ساله اخیر ایران همه در حق ایران بدی کرده اند! و نیت وعمل خیری نداشته ونخواهند داشت.

فقط یک قلم بپرسید که بعد از قریب سی سال پمپاژ دلار  و پول این مملکت به اقتصاد خود در نیروگاه اتمی بوشهر حاصل با چه مقدار بهره وری اقتصادی وهزینه فایده برای ملت ماست.

خواهش دارم فقط عملکرد حزب توده در دهه بیست وسی,  در همین دوره نزدیک را  که روشن در دسترس است مطالعه کنند از جهات مختلف روشنگر است که چه راهی را پی گیرند؟

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا